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취미/TIP

림월드 알파10 변경점 번역

by Konn 2015. 4. 17.
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Joy

즐거움

New joy need added. Colonists want to have “joy”, which means anything that lets the stop working and enjoy themselves for a while.

새로운 즐거움 욕구가 추가되었습니다. 이주민들은 "즐거움"을 추구합니다, 이것이 의미하는 바는 어떤 일을 하다가 잠시 멈추고 무언가를 즐긴다는 것입니다. 

Added joy sources

추가된 즐거움 요소들

Skygazing

하늘 쳐다보기

Meditating/praying

명상/기도

Social relaxation around campfire or table, with or without beer

맥주를 가지거나 가지지 않고 캠프파이어나 테이블에 둘러 앉아 사회적 관계 맺기

Horseshoes game

말굽 놀이

Chess

체스

Billiards

당구

Television (purchasable)

텔레비전(구입 가능)

Telescope for astronomy (purchasable)

천문학을 위한 망원경(구입 가능)

Added armchair and dining chair

안락 의자와 식사용 의자 추가

There are various kinds of joy. Repeated use of the same kind of joy builds up a tolerance, reducing its impact. Colonists will prefer joy sources they are not already tolerant to. Result: it’s beneficial to provide a variety of joy sources.

이외에도 여러 종류의 즐거움이 존재. 같은 종류의 유희요소가 건설되면 즐거움 효과가 반감됩니다. 이주민들은 이미 있지 않는 다른 종류의 유희요소를 더 선호합니다. 결과적으로 여러 유희요소를 제공하는 것이 더 유익합니다.

Outfits system

의상 시스템

New outfits manager system added. You can design ‘outfits’ (restrictions on what a colonist is allowed to a wear) and assign them to colonists in a central interface. Colonists will then independently work to find the best apparel possible given their outfit and the current season. They will automatically switch out damaged apparel for better apparel, or poor-quality apparel for high-quality apparel.

이제 의상 관리 시스템이 추가되었습니다. 당신은 의복을 디자인 할 수 있고(이주민들이 어떤 의복을 입을 수 있을지 제한할 수 있습니다.) 중앙 인터페이스에서 이주민에게 할당할 수 있게 되었습니다. 이주민들은 독자적으로 각각의 계절에 가장 적절한 의복을 찾도록 작동합니다. 그들은 자동으로 손상된 의복을 더 나은 의복으로 갈아입고, 낮은 수준의 의복을 더 높은 수준의 의복으로 갈아입습니다.

If the player manually assigns apparel, the colonist will never remove it until the manual assignment is cleared.

Timetable system

플레이어가 수동으로 의상을 지정해줄 경우, 수동 지정이 취소될 때까지 절대 갈아입지 않습니다.

New timetable system added. You can assign each colonist a daily timetable which describes when they should sleep, work, have joy, or decide on their own.

새로운 시간표 시스템이 추가되었습니다. 각각의 이주민들의 자고 일하고 즐기고 자유롭게 행동하는 것을 시간표로 할당할 수 있습니다.

Misc

기타

Colonists can fall unconscious on their own if over-exhausted.

이주민들은 심각한 탈진 상태를 겪을 경우 무의식 상태에 빠질 수 있게 되었습니다.

Reworked how melee verbs are selected so they’ll be selected with a bit more randomness. e.g. Someone with one scyther blade hand won’t use it exclusively; you’ll need to get them two if you want a true killing machine.

근접 공격이 좀 더 무작위적으로 수정되었습니다.(의역) 예를 들면 누군가 사이더 칼날을 손에 달고 있다면 그것만 사용하지 않습니다. 진정한 살인 기계를 원한다면 그것을 양 손에 달아줘야 합니다.

Beer can now be wielded as a weapon (like wood).

맥주는 무기처럼 사용될 수 있게 되었습니다.(마치 나무처럼)

Passion flames are now displayed subtly on the work overview screen.

열정의 불길은 이제 작업 개요 화면에 미묘하게 표시됩니다.

New end credits song from Al!

이제 AI로부터 엔딩 크레딧 노래를 들을 수 있게 되었습니다!

Reduced skill degradation rate.

기술 감소율이 줄어들었습니다.

Day length extended from 24,000 to 30,000 ticks. Days per month reduced from 12 to 10.

하루의 길이는 24,000에서 30,000으로 늘어납니다. 한달은 12일에서 10일로 줄어듭니다.

Hunters will now approach and execute downed animals at close range.

사냥꾼은 이제 근처에 쓰러진 동물이 존재하면 다가가 도살합니다.

Reworked food search so it smoothly integrates information about food distance, taste, and psychological preference to get the most optimal food source.

음식을 찾는 것을 재작업 했습니다. 이제 최선의 음식 재료를 얻기 위한 음식과의 거리, 맛, 그리고 정신적 선호도와 관련된 정보와 원활하게 통합되었습니다.(의역)

Health tab now displays overall bleeding rate.

건강 탭은 현재 전체 출혈률을 표시합니다.

Starvation and blood loss are now staged and affect consciousness as they worsen.

굶주림과 혈액 손식은 이제 단계적으로 의식에 악화된 영향을 미칩니다.

Reworked how skills generate so there will be more initial skill variation and age affect starting skills more.

스킬의 생성을 재작업했습니다. 이제 더 많은 초기 기술 변화와 나이는 기술을 시작하는 것에 더 많은 영향을 줄 것입니다.(의역)

Rebalanced and reformatted plant ecology tunings to lengthen crop cycles and slow wild plant spread. Reworked plant growth in relation to light levels so plants can still grow slowly in dim light (e.g. tundra summers).

작물 생장주기를 길게 하고 느린 야생 식물을 확산시키는 쪽으로 밸런스를 조정하고 생태를 다시 포맷함으로 조율했으며, 식물이 여전히 어두운 곳에서 천천히 성장할 수 있도록 조도와 관련하여 식물의 성장을 재작업했습니다.(예 : 툰드라 여름).

Pain now creates unhappiness.

고통은 이제 불행한 감정을 유발시킵니다.

String lists are now part of language data and can be translated.

문자열 목록은 현재 언어 데이터의 일부이며, 번역 될 수 있습니다.

Butcher table, sculptor’s table, and stonecutter’s table can now be made of various stuffs.

도살탁자, 조각상의 탁자, 그리고 돌절단기는 더 많은 것들을 만들 수 있습니다.

Trees are no longer sowable. Traders carry wood.

더 이상 나무를 재배할 수 없습니다. 나무는 무역상들에게서 살 수 있습니다.

Characters will now sometimes resist arrest.

캐릭터들은 가끔식 체포에 불응합니다.

You can now set a minimum skill level on bills.

이제 bills에 최소 기술 수준을 설정할 수 있습니다.

Visitors will now carry away wounded guests from their faction.

이제 방문자들은 상어 입은 손님들을 자기 세력으로 운반시킵니다.

Hunted animals will occasionally fight back. Some animals always fight back.

사냥 받는 동물들은 가끔식 맞서 싸웁니다. 어떤 동물들은 언제나 맞서 싸웁니다.

Doctors now automatically rescue downed colonists.

이제 의사는 자동으로 쓰러진 이주민들은 구조합니다.

Generalized toggle power interaction to ‘switch flicking’ and applied it to power switch toggling and door locking as well as building power on/off.

'스윗치 긋기'에 전력 전환을 일반화하고 건물의 전력 켜기/끄기처럼 전원 스위치 전환과 문 잠그기를 적용시켰습니다.(의역)

Many many other fixes, adjustments, and optimizations.

아주 많은 다른 버그를 고쳤고, 조정과 최적화가 되었습니다.


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